Over Opus III‎ > ‎

Financiële info



In deze presentatie kan je zien hoe onze 4 waarden vertaald worden in financiële cijfers: financiële info 2013


Ons project kan maar bestaan via giften en sponsoring. Wie een bijdrage levert, wil ook weten of zijn/haar geld goed besteed wordt. Wij maken er een punt van om onze beheerskosten zo laag mogen te houden. In de afgelopen jaren was deze beheerskost gemiddeld 2,5%. Van elke 100 euro die je aan Opus III geeft, komt 97,5 euro dus rechtstreeks terecht bij de kinderen en gezinnen van Hasanpura. We blijven hiermee zeer ver onder het maximum toegelaten percentage beheerskosten van 20%.

 

Onze grootste uitgavenposten zijn:

  • bankkosten (voor het houden van de rekening en het overschrijven van geld naar India)
  • portokosten (voor het versturen van nieuwsbrieven en fiscale attesten)
  • kosten voor het houden van een website (domeinregistratie)
  • drukwerken (folders,..)
  • de huur van het lokaal waar we onze algemene vergadering houden


De financiële geldstromen in het kader van Opus III worden strikt gecontroleerd, zowel in België als in India. Het feit dat de Belgische overheid ons sinds 2004 de toestemming geeft om fiscale attesten uit te schrijven voor giften boven de 40 euro per jaar is dan ook een belangrijke erkenning en bevestiging van het feit dat de gelden goed beheerd worden. 


Om maximale transparantie te bieden over de financiële situatie van Opus III, vind je hieronder het overzicht van de inkomsten en uitgaven en van de beheerskosten van de voorbije jaren.

Ċ
Marc Vandeput,
26 jun. 2013 11:43
Ċ
Ivo Schrooten,
3 nov. 2014 20:07
Ċ
Ivo Schrooten,
1 feb. 2012 15:58
Ċ
Ivo Schrooten,
1 feb. 2012 16:09
Ċ
Ivo Schrooten,
3 nov. 2014 20:09
Comments